Simulator

Ska du köra personbil eller lätt lastbil behöver du ett B-körkort.
Om du vill köra bil med ett tyngre släp behöver du ett körkort med utökad B-behörighet eller ett BE-körkort.

Simulator - Skillster

Vad är Skillster?

Skillster är ett förstklassigt simulatorsystem där eleverna får testa sina kunskaper praktiskt och upptäcka Skillsters levande och varierande miljöer. Simulatorn fungerar för alla fordon på fyra hjul och hjälper både lärare och elev att analysera körningen.

Skillster är en simulator helt skapat efter en realistisk värld med alla de kör-svårigheter som det innebär. Syftet med programmet är att du ska träna din körförmåga och grundligt förstå vad du måste förbättra. Med Skillster kan du när som helst pausa och analysera din körning och du kan även välja att körningen spelas upp långsammare. Allt i Skillster är gjort för att underlätta för eleven att lära sig köra och vi på Oskarshamns Trafikskola finns där för att hjälpa!